3 та 4 грудня у стінах Києво-Могилянської бізнес-школи відбувся третій дводенний навчальний модуль для керівників членських бізнес-об’єднань у рамках другої фази Проєкту ПРООН «Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні» у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії. Цей проєкт спрямовано на прискорення розвитку сектора ММСП шляхом зміцнення потенціалу членських бізнес-об'єднань (БО).
Навчання розпочалося з лекції Олени Сапожкової про адвокацію та урядування БО. «Урядування — це створення правил, деякий вибір напрямку, — зазначила Олена. — «Адвокація — діяльність, спрямована на представництво і захист інтересів окремих соціальних груп шляхом організації впливу на формування та реалізацію державної (публічної) політики».
Експертка розповіла про так зване хороше урядування і наголосила, що сьогодні існує 12 обов’язкових принципів, які його формують: чесне проведення виборів, чуйність, ефективність та результативність, відкритість та прозорість, верховенство права, етична поведінка, компетентність, інновації, сталість, професійний фінансовий менеджмент, права людини та підзвітність.
«Уміння збирати гроші — це талант, але деякі кажуть, що це — ремесло», — звернулася до аудиторії Вероніка Верба, викладачка kmbs. Разом з експерткою під час лекції про фінансові аспекти функціонування і розвитку БО, учасники обговорили можливі джерела фінансування, ресурси для розвитку БО, принципи складання бюджету, а також гендерний вплив на фінансування та функціонування бізнес-об’єднань.
Другий день навчального модулю для лідерів бізнес-об’єднань у kmbs розпочався з лекції Едуарда Мальцева з менеджменту бізнес-об’єднань. «Що для вас менеджмент?», — запитав в аудиторії Едуард Мальцев, заступник декана kmbs, ініціюючи активну дискусію. Система управління, стратегія і ситуація, цілі та інструменти, культура відповідальності, правила, стійкість — відповідали учасники.
«Менеджмент — це складне поняття, яке полягає в тому, аби знайти шлях куди рухатися разом. При чому він повинен «торкнути» усі дотичні складові (людей в організаціях), — запропонував Едуард Мальцев. — А вже потім, зважаючи на ситуативні історії, тримати те, як ми рухаємося, туди куди домовилися». Учасники одразу ж засвоїли отримані знання на практиці та у командах працювали над осмисленням ролі БО (місію, як призначення), її потреби та цінності, які вона створює.
Слухачі також мали змогу поспілкуватися з Амелі Леклерк, представницею BPW Europe в проєкті WeGate, який підтримує жінок-підприємиць. «Наша організація займається, по-перше, лобіюванням. По-друге, ми підтримуємо членкинь у розвитку власної кар’єри або бізнесу, уникаючи гендерну нерівність», — розповіла Амелі. «Ми виступаємо за фемінізм. Проте для нас це поняття трактується як рівність в обов’язках та компетенціях».
«Маркетинг — це про цінності, які лежать в основі, та про те, як зібрати учасників», — підкреслила Олена Мальцева під час своєї лекції про стратегічний маркетинг БО. Вона наголосила, що маркетинг — це не про «продавати», а про «знайти клієнта». Адже в бізнесі, як і в житті, важливо те, що люди відчувають поруч з вами. Разом з аудиторією вони обговорили, яким є призначення БО, якою повинна бути пропозиція, а також як ефективно доставляти цю пропозицію та досягати цілей організації.
На завершення першого та другого навчальних днів, на лідерів бізнес-об’єднань чекали дві відкриті вечірні події в рамках українсько-швейцарського Проєкту ПРООН. 3 грудня до школи завітала Віта Думанська, лідерка Руху ЧЕСНО та учасниця Executive MBA-36 в рамках серії лекцій «Моя справа — моя країна». «Впізнаваність повинна бути не просто медійною, — підкреслила Віта Думанська. — Вона повинна конвертуватися у впливовість, тобто мати місію та візію».
У суботу 4 грудня учасники Проєкту мали змогу поспілкуватися з Людмилою Зубко, підприємицею та депутаткою Житомирської міської ради, в рамках серії вечірніх лекцій «Держава і бізнес». Підприємиця поділилася власним досвідом впровадження соціальних та культурних ініціатив на перетині Бізнес-Держава-Громада на кшталт «Безпечний бізнес», «Безпечна школа», «Music Camp International» тощо. Вона також розповіла, якою є роль бізнесу в розвитку та збереженні культурного надбання і чому це важливо.
«Почніть вибудовувати у себе малі групи, які змусять людей затримуватися у ваших організаціях», — закликала аудиторію Людмила Зубко. — Люди хочуть отримувати енергію, а для цього їм потрібно говорити про своє коріння. Тільки спільна палітра цінностей допоможе вам збудувати стратегію».
6 грудня у kmbs також пройшов другий суб-модуль «Послуги з розвитку бізнесу» для представників бізнес-об’єднань у рамках онлайн-компоненту навчальної програми. Загалом до програми доєдналися більш ніж півсотні охочих. Учасники мали змогу послухати лекції з урядування, менеджменту, маркетингу та фінансових аспектів функціонування та розвитку БО.
«Мені дуже подобається навчатися тут. Ключовий момент — багато інсайтів, які можна практично використати, — поділився своїми враженнями Василь Масюк, учасник Проєкту ПРООН. — Це не гола теорія, а методи впровадження, певний інструментарій».
Тож бажаємо нашим учасникам збільшувати цей інструментарій та зміцнювати власні бізнес-організацій!