«Немає внутрішніх комунікацій, є відстрочені зовнішні», — про це 15 квітня під час вебінару розповіла викладачка kmbs Марина Стародубська.
Говорили про те, як несвоєчасне інформування працівників про проблеми компанії впливає на їхню залученість у роботі. Адже брак комунікації від керівника — це водночас поганий сигнал працівнику про його перспективи у компанії та привід для поширення неправдивих чуток щодо ситуації.
Тож яких ТОП-5 помилок припускаються власники і топменеджери у внутрішніх комунікаціях:
➡️ Поводяться з людьми, як із «баластом», забуваючи, що сьогоднішній «баласт» — це завтрашній хейтер на ринку праці або подарунок долі для конкурента.
Що робити у такій ситуації: чітко визначте, із ким будете прощатись та як можна допомогти цим працівникам у поточній ситуації; не приховуйте правди від людини — поговоріть із працівником відкрито та подякуйте за роботу, пригадайте його досягнення.
➡️ Перекладають свою комунікаційну відповідальність на PR- та HR-менеджерів.
Що робити: розробіть позицію компанії щодо кризи та антикризових заходів; пропрацюйте можливі «гострі» запитання від працівників та йдіть до людей.
➡️ Не пояснюють, що відбувається із бізнесом. Лінійні працівники часто не розуміють глибину проблеми, адже із ними про це не комунікували.
Що робити: проаналізуйте стан компанії та зрозумійте план дій; донесіть позицію компанії щодо кризи через усі канали: інформаційні (портал, корпоративні ЗМІ), діалогові (зустрічі, наради), зворотний зв'язок; організуйте інфосесії, під час яких працівники зможуть отримати інформацію та відповіді.
➡️ «Забувають» про виконання зобов’язань. Пам’ятайте, що якісний підрядник чи постачальник в Україні завжди знайде клієнта, навпаки — складніше.
Що робити: створіть алгоритм виконання зобовязань, із сумами, строками та контрагентами; прокомунікуйте про затримки в оплатах відкрито та обговоріть із контрагентами компромісні варіанти; підготуйте скрипти / FAQ щодо ситуації для усіх працівників, які спілкуються із зовнішніми стейкхолдерами.
➡️ «Забувають» про цінності компанії під прикриттям кризи.
Що робити: зберіть «антикризовий штаб» із керівників та розподіліть між ними ключові напрямки роботи під час кризи; чітко окресліть правила гри для менеджерів: що можна, а що ні, і яка поведінка буде приводом для звільнення; головне правило — не робіть того, чого не хочете, аби зробили із вами.