Володимир Орлов, регіональний менеджер з інновацій і цифрової трансформації Cisco та викладач kmbs, вважає: місія бізнесу походить від власника і відповідає на запитання «навіщо?». А оскільки учасники програми Presidents’ MBA kmbs – це найчастіше саме власники компаній, тому для них важливо розібратися у тому, яку місію мають їхні бізнеси, і чи допомагає ця місія досягати успіху на ринку.
Про це йшлося на перших лекціях курсу «Ідея та гроші, стратегії призначення», який стартував минулого тижня для групи PMBA-26. Володимир розповів учасникам про те, що між місією та призначенням існує певна межа, і визначити її допомагають відповіді на два запитання: навіщо існує ваша компанія? І для чого вона існує?
Викладач запропонував учасникам таку думку: усі компанії створені або заради грошей, або заради ідеї. Фактично це два основні варіанти місії, а усі інші можна звести до цих двох. Наприклад, соціальна відповідальність або допомога іншим – це ідея. Проте більшість компаній створені заради грошей.
Оскільки Володимир має величезний досвід у продажах, він розповів групі РМВА-26 про високорівневі стратегії продажу й про те, які з них забезпечують довгостроковий успіх бізнесу. А ще зауважив: «Для того щоб компанія успішно продавала, має продавати її місія».
На заняттях торкнулися й теми его власника, адже попри нематеріальну природу цього поняття, воно сильно впливає на бізнес. «Найефективніша зміна компанії – це зміна вас. Що більше ви у себе інвестуєте, то кращим ставатиме бізнес, – каже спікер. – Але лише за однієї умови: якщо ви працюватимете у концепції управління его. Адже его має два протилежні призначення, наше зростання чи наше руйнування. Руйнування має вигляд неприйняття інших думок і неповаги до людей».
Таким чином, управляти его потрібно навіть тим, хто вважає себе експертом у своїй сфері. А можливо, їм найбільше. «Що краще ви управляєте своїм его, то ефективніше працюватимете із собою», – стверджує Володимир.
Викладач творчо провокував учасників РМВА-26, тому жваві дискусії точилися упродовж усього заняття й залишили по собі чимало матеріалу для подальших рефлексій.