Які є кейси покращення гендерної рівності в українських бізнесах та чому важливо звертати на це увагу вже зараз?
11 березня спільнота kmbs зустрілась, щоб поговорити на цю тему з Тетяною Сахарук (Глобальний договір ООН в Україні), Іриною Тимощенко-Петровою (Ernst & Young Ukraine), Яною Гончаренко (StarLightMedia) та Альоною Шулімою (Urban Space 500).
Це був першій захід із серії Diversity & Inclusion, який організувала kmbs разом із kmbs Alumni platform. Модерував подію Едуард Мальцев, заступник декана kmbs та керівник програми Presidents’ MBA.
Описуючи наявний стан речей, Тетяна Сахарук зазначила, що багато компаній вважають, що у них із гендерним питанням усе добре, та не бачать сенсу у змінах. Серед аргументів, які можуть спонукати їх до змін — покращення фінансових показників і репутації, а також додаткові можливості для залучення інвесторів.
«Дуже багато дискримінації відбувається не зі зла, а тому що вона неусвідомлена через культурні стереотипи й установки, які нашому поколінню доведеться змінювати», — продовжила розмову Ірина Тимощенко-Петрова. З її слів, гендерне різноманіття суттєво впливає на добробут працівників, його продуктивність, створення зовнішнього і внутрішнього бренду — а це допомагає в цілому змінити соціальний стандарт.
Яна Гончаренко, керівниця напрямку сталого розвитку StarLightMedia, розповіла на прикладі своєї компанії про системну трансформацію корпоративної культури: «Ми були тією компанією, яка думала, що в них усе гаразд з рівнем гендерної рівності, але тест WEPs Gender Gap Analysis Tool показав лише 11 %». Підписавши Women's Empowerment Priciples та впровадивши, зокрема, програми з підтримки батьківства і протидії домашньому насильству, вже за рік цей показник зріс до 49 %.
Подібні результати можливі не лише у масштабному бізнесі. Голова Наглядової Ради громадського ресторану Urban Space 500 Альона Шуліма поділилась своїм кейсом — як у ресторані тренінги з емоційної грамотності та гендерної рівності допомогли згуртувати команду та вирішити внутрішні конфлікти: «Спочатку це сприймалося командою як маркетинг, але зараз вже є розуміння, що це про екологічність і внутрішнє середовище світу, в якому вони живуть».
Авторка фото: Валентина Науменко