18 лютого експерти та учасники Context Talks обговорювали стан і перспективи української логістичної галузі, розвиток різних напрямків та потенціал перетворення України на виробничо-логістичний хаб.
Перш ніж розпочати дискусію, Едуард Мальцев, викладач kmbs та керівник Presidents' MBA, зазначив, що спільна візія — це те, що потрібно всім гравцям ринку, аби швидше рухатись до мети. Без великої Ідеі, навколо якої об'єднаються ключові стейхолдери, Україна не зможе зробити якісний стрибок та мати вплив на міжнародному рівні.
Під час заходу пропозиціями для спільної візії поділились Віра Добачевська, засновниця та керівниця Kyiv Logistics School; Олександр Ткачук, засновник та CEO транспортної компанії ООО «Квадро Центр»; Олексій Северин, комерційний директор Ekol Logistics; та Павло Пісной, генеральний директор «Гарант-Сервіс» і засновник стартапу Smart Way.
На думку Олександра Ткачука, серед основних проблем української логістики — відсутність інфраструктури та складність оформлення документів, зокрема на митниці. А розвиватись галузь може завдяки українському агропродукту, адже за будь-яких криз та потрясінь агропродукт все одно забезпечує економіку на певному рівні.
Також у обговоренні Олександр Ткачук і Віра Добачевська дійшли згоди, що один із кроків, який варто робити вже зараз, щоб вивести галузь на новий рівень — це просування, популяризація українського продукту та розвіювання стереотипів через історії успіху, яких чимало в Україні. Це дозволить створити правильний імідж нашої країни для міжнародних компаній.
Звісно, підкріплювати такий імідж варто привабливим інвестиційним кліматом, що спонукатиме міжнародні компанії інвестувати в Україні. Цей напрямок розвитку окреслив Олексій Северин. На його думку, з геополітичної точки зору Україна цікава світу, але існуюча інфраструктура цьому інтересу не відповідає. Тож експерт порадив розпочати зі створення в Україні інноваційних виробництв та індустріальних парків — а через виробничу тему до формування привабливого інвестийного клімату залучати й державу.
Власним баченням також поділився Павло Пісной. З його слів, спочатку треба пропрацювати типові «болі» української логістики — відсутність інфраструктурних рішень, складність митних процедур та доступу до ринку. Тоді ж він бачить перспективи для логістичної галузі у розвитку мультимодальних перевезень та у створенні логістичних ланцюжків, зон без мита з деякими країнами, які межують з Україною. Адже це ще й можливість перейняти досвід, інноваційні рішення та швидше вирішувати існуючі проблеми.
Дякуємо всім експертам та учасникам заходу за цінну розмову та перші кроки у формуванні спільного бачення щодо розвитку української логістики!