Дмитро Шимків з Юрієм Бугаєм, CEO та співзасновником StudyDive, та учасниками події поговорили про те, як змінюється сьогодні лідерство. Зокрема, для нинішніх та майбутніх управлінців стають важливими extreme ownership (ставлення до всього, що відбувається в компанії, як у власника), сторітелінг, вміння працювати з даними та технологіями, адаптивність до змін, емпатія. Усьому цьому потрібно навчатися, і це — завдання L&D-функції компанії та особиста відповідальність кожної людини.
«Основи лідерства не змінилися за багато років, але змінилися обставини і динаміка прийняття рішень, — каже Дмитро. — Тому лідерам важливо ніколи не зупинятися у пізнанні нового. Якщо ти кажеш "я це вже знаю", то одразу потрапляєш у зону небезпеки».
Сам Дмитро кожного вечора питає себе: що нового він дізнався за день? А кожні пів року проходить навчання, яке виводить його із зони комфорту. Наприклад, нещодавно він пройшов курс Гарвардської медичної школи, щоб краще розуміти колег із фармацевтичної компанії. До речі, для Darnitsa Group це типовий підхід: подібний курс там проходив навіть фінансовий директор.
Також на зустрічі йшлося про інструменти, які можуть бути корисними для розвитку лідерів, зокрема:
- Персональний план навчання (learning path), який потрібно формувати регулярно, запитуючи себе: чого мені не вистачає зараз?
- Коучинг як спосіб пошуку відповідей всередині себе.
- Shadowing (коли ти на один день стаєш «тінню» топменеджера, спостерігаєш за його роботою та поведінкою).
- Міжнародні стажування, які стимулюють почати розуміти інші культури й бачити чужі та свої догми.
Учасники встигли поставити Дмитру чимало цікавих запитань і отримати детальні відповіді. У діалогах пролунали й такі думки:
- Що різноманітніша команда, тим вона успішніша, але й тим складніше її об’єднати.
- Інколи людина має талант, але не має навичок, щоб рухатися далі. Для цього і потрібно навчання.
- Різні покоління мають різну динаміку та мотивацію до навчання.
- Варто постійно провокувати людей вчитися, зокрема й власним прикладом.
А ще, на думку Дмитра, кожна організація має еволюціонувати. І робить це через своїх людей. Недарма зрілість управлінця — це, зокрема, й про розуміння того, що йому потрібно постійно розвиватися.