A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
08.05.2020
790
7min
People. Leadership and management. Culture
[EN] Виникнення пандемії протягом багатьох років вважалося системним ризиком, але ніхто не міг передбачити точні терміни чи характер кризи, яку ми зараз переживаємо. Так часто трапляється з тенденціями: є чимало слабких сигналів, але практично неможливо визначити – коли та як саме розвиватиметься тренд: чи залишиться він нішевим на рік, три, п’ять? Чи почне стрімко прискорюватися через вплив певного зовнішнього тригера? Ось чому буває корисно подивитися на тенденції, які були наявні ще до кризи. Фахівці Trendwatching.com склали перелік таких споживчих трендів.

[EN] Вони пропонують бізнесам поміркувати: які нові форми поведінки вже впроваджували (ще до кризи) бренди-піонери? Які тренди упродовж років не ставали мейнстрімом (тому їх було легко ігнорувати), але тепер за лічені місяці, якщо не тижні, можуть стати «новою нормальністю»? На думку експертів Trendwatching.com, є певні тенденції, за якими вони спостерігали роками й які зараз демонструють ознаки того, що саме вони можуть стати найвпливовішими у світі після коронавірусу. Компаніям варто поміркувати: чи готові вони до такої зміни у поведінці споживачів? Що потрібно, аби зуміти відповісти на нові очікування клієнтів? 1. Економіка віртуального досвіду. Зірки скасовують гастролі, Лувр закритий і невідомо, коли пройде наступна Олімпіада. У таких умовах в житті багатьох людей виникає порожнеча. На допомогу приходять сучасні технології, що здатні забезпечити ефект присутності. Завдяки їм людина може отримувати важливий для неї досвід (і, відповідно, статус, який супроводжує цей досвід) завдяки віртуальній реальності. Це не нова тенденція – соцмережі та електронний спорт вже давно дозволяли робити щось подібне. Проте віртуальний досвід, скоріше за все, буде менш конкурентним, але більш повноцінним: подорожі, зустрічі з друзями, покупки тощо – усе це зможе вийти на новий рівень. 2. Шопстрімінг. Цей тренд виник наприкінці 2017 року в Азії, коли злилися дві найбільші цифрові тенденції - електронна комерція та стрімінг. З початком пандемії він стрімко почав набирати обертів. Люди в азійських країнах люблять робити покупки, спілкуючись із менеджерами чи консультантами, і технології дозволяють їм отримувати такий досвід, знаходячись удома. А продавці можуть залучати більше покупців, проводячи прямі трансляції торгів. 3. Віртуальні компаньйони. Ця тенденція вперше проявила себе декілька років тому: стало з’являтися дедалі більше цифрових помічників та чатботів, з якими можна спілкуватися чи вирішувати з їхньою допомогою певні проблеми. Люди (звичайно, не всі, але доволі значна частка) починають звикати до подібних віртуальних компаньйонів - і їхні очікування зростають. Незабаром можна буде побачити появу віртуальних персонажів, які вміють розважати, навчати, дружити та навіть лікувати. Перші з них – вже присутні на ринку віртуальних послуг. Під час кризи люди схильні звертатися до інших, у тому числі – до цифрових компаньйонів. Але навіть коли пандемія закінчиться, звичка може залишитися.  

Бізнесам варто поміркувати: які тренди упродовж років не ставали мейнстрімом (тому їх було легко ігнорувати), але тепер за лічені місяці, якщо не тижні, можуть стати «новою нормальністю»?

  4. Здоров’я без зусиль. Зараз люди постійно тягнуться до засобів для дезінфекції рук після контактів з поверхнями, але ситуація ставатиме менш напруженою, і поступово ми повернемося до старих звичок. Втім, бажання залишатися в безпеці буде сильнішим, ніж будь-коли раніше. Це створюватиме тиск і одночасно великі можливості для бізнесу: потрібно буде змінити фізичні простори, щоб зробити їх безпечними для відвідувачів. 5. Менторство. Чимало людей прагнуть не тільки розважатися в інтернеті, але й витрачати час продуктивно. Вони із задоволенням користуються платформами, які з'єднують їх із вчителями, експертами та наставниками. Менторство стає дедалі вагомішим трендом, а сучасні технології (у тому числі штучний інтелект) дозволяють ефективно використовувати силу менторів у віддаленому форматі. 6. ШІ для комерції. Оскільки торгівля є джерелом міжособистісних контактів і, відповідно, має високий ризик передання вірусу від людини до людини, то зростатиме попит на технології безконтактної взаємодії. У тому числі – роботів. Не виключено, що у майбутньому ми побачимо перехід до автоматизованої комерції, де спілкування людини з продавцем стане непотрібним. 7. Вигорання. Епідемія та самоізоляція є сильними стресовими факторами, проте не єдиними у сучасному світі. Цей тренд набирав силу вже доволі давно. Зараз він набуває значного прискорення, тому що людей хвилює збереження власного здоров’я, падіння економіки, неможливість відпочивати так, як вони звикли, тощо. Тому компанії, які допомагатимуть людям покращувати психологічний стан, матимуть чимало можливостей для розвитку.  

Бажання залишатися в безпеці буде сильнішим, ніж будь-коли раніше. Це створюватиме тиск і одночасно великі можливості для бізнесу

  8. Рішення з відкритим кодом. Компанії ще декілька років тому ділилися одна з одною напрацюваннями у різних сферах бізнесу, але в умовах спільної загрози прикладів такої взаємодії ставатиме дедалі більше. Складно сказати, чи поширюватиметься цей тренд на фармацевтичну сферу, яка є доволі закритою, проте можна очікувати на появу різноманітних рішень, які ставатимуть доступними усім охочим. Наприклад, дизайн засобів індивідуального захисту, які може виготовити кожен. 9. Розвиток із підтримкою. Необхідність залишатися дома підштовхнула багатьох людей до опанування нових навичок та умінь. Наприклад, навчитися приготуванню їжі. Якщо раніше людина купувала готові продукти з доставкою, то після кризи, можливо, звикне готувати сама. А значить, користуватимуться попитом сервіси, які допомагають вчитися новому. 10. Віртуальні символи статусу. Незважаючи на зміну цінностей у суспільстві, статус залишається для нас важливим, хоча може вимірюватися не грошима, а чимось іншим. Наприклад, використанням найсучасніших технологій чи екологічним споживанням. Компаніям варто поміркувати над тим, що саме є символом статусу для її споживачів у віртуальну добу, і врахувати це у своїх діях. За матеріалами Trendwatching.com

kmbs live
20.11.2024 at 17:00
Новий подкаст: "Стратегічна гнучкість: як аналітичне мислення допомагає адаптуватись до мінливих умо ...
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...
31.07.2024 at 14:00
Human capital: finding and developing a team ...