A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
15.12.2020
1191
5min
People. Leadership and management. Culture
[EN] Рік, що минає, приніс чимало змін до робочих середовищ бізнесів усього світу. Зокрема, зробив дистанційну працю звичною для багатьох компаній, висвітлив необхідність дбати про емоційний стан людей тощо. Які цьогорічні тенденції щодо ставлення до працівників та взаємодії з ними продовжать поглиблюватися й надалі?

[EN] По-перше, оскільки віддалена робота стала значно поширенішою, почали поставати запитання: як вона впливає на організаційну культуру, особливо у довгостроковій перспективі? Чи можливо підтримувати сталу культуру у віддалених командах, і якщо так – що для цього потрібно? Вичерпних відповідей поки не існує, і компанії ще мають їх знайти. Але вони точно мають розуміти: віддалена робота – це не тільки про технології та обладнання, але й про побудову віртуальних робочих відносин. Якщо ігнорувати «людський» аспект, то ефективність віддаленої праці може виявитися короткостроковою. На перший план зараз виходить поняття досвіду працівника, який потрібно моделювати й адаптувати під нові реалії. Скажімо, якщо на роботу виходить нова людина, але замість звичного привітання в офісі й екскурсії ним вона отримує лише електронного листа – чи зможе вона побудувати відносини з колегами? Отже, менеджери з Human Capital мають зрозуміти – з чого повинен складатися досвід віртуального працівника? Які інструменти побудови формальних та неформальних відносин варто використовувати?  

Віддалена робота – це не тільки про технології та обладнання, але й про побудову віртуальних робочих відносин

  По-друге, почав змінюватися підхід організацій до рекрутингу. Невизначеність на ринку праці та непрогнозований стан економіки підштовхують компанії до усвідомленішого найму. Відповідно, вони починають розрізняти ситуації, коли треба найняти людину ззовні, навчити наявного працівника новій ролі або залучити фрілансера для виконання конкретних завдань. Останнім часом додалась ще одна альтернатива: знайти технологічне рішення, яке зможе впоратися з певною роботою замість людини або з її мінімальним втручанням (штучний інтелект, чатбот тощо). По-третє, цього року стало очевидним, що і менеджерам, і працівникам варто фокусуватися на навичках управління собою й піклування про себе. Це означає розуміти себе, свої сильні сторони та свої обмеження. Знати, коли ви найбільш продуктивні, вміти вирішувати конфлікти (зовнішні та внутрішні), управляти власним навчанням (принаймні розуміти, у якому напрямку варто рухатися й робити певні кроки). Звичайно, усе це – досить непросто опанувати, тому компаніям варто допомогти ключовим працівникам у набутті таких навичок. У довгостроковій перспективі це забезпечить профілактику вигорання, збільшення продуктивності та лояльності до організації. За даними компанії PwC, 79% бізнес-лідерів вірять, що наявність у організації призначення – це ключ до успіху. Це може бути особливо актуально в епоху віддаленої роботи, адже мотивація людей зростає, якщо вони розуміють, заради чого працює їхня компанія. Проте призначення не має бути красивою фразою, що написана на корпоративному сайті. Рішення, які ухвалюють управлінці, поведінка лідерів та працівників, навіть стиль спілкування – усе має відповідати призначенню бізнесу. Наприклад, компанія Barry-Wehmiller, глобальний постачальних виробничих технологій та сервісів, проголошує: «Ми вимірюємо успіх тим, як торкаємося життів інших». Ця організація фокусується на навчанні, емпатії, уважному слуханні, активно займається формуванням сервісного мислення у членів команди.  

Компанії починають розрізняти ситуації, коли треба найняти людину ззовні, навчити наявного працівника новій ролі, залучити фрілансера для виконання конкретних завдань – або знайти технологічне рішення

  І, нарешті, деякі зміни, що зараз можна спостерігати на ринку, стосуються бізнес-моделей. Скажімо, застосунок для подорожей MAT у Колумбії використовує модель, за якої бізнес належить працівникам. Водії, яких тут називають «амбасадорами», мають змогу стати акціонерами. Що сильніше зростатиме компанія, то більше грошей вони отримуватимуть. Чимало досліджень показують, що залучення працівників до володіння бізнесом збільшує їхню задоволеність, мотивацію та продуктивність. А це позитивно впливає на рівень сервісу. Ймовірно, у майбутньому ми побачимо ще багато прикладів компаній, які переглядатимуть характер власності й отримуватимуть користь від такого кроку. За матеріалами hrbartender.com, trendwatching.com, digitalhrtech.com

kmbs live
20.11.2024 at 17:00
Новий подкаст: "Стратегічна гнучкість: як аналітичне мислення допомагає адаптуватись до мінливих умо ...
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...
31.07.2024 at 14:00
Human capital: finding and developing a team ...