A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
09.01.2019
553
4min
People. Leadership and management. Culture
[EN] На свята ми часто обіцяємо собі змінити поведінку: частіше займатися спортом, їсти більш здорові страви і так далі. Насправді ж, за статистикою, лише 10% цих цілей судилося втілитись. Як наука може допомогти нам збільшити шанси на реалізацію новорічних обіцянок?

[EN] Дуже часто святкові резолюції стосуються зміни наявних звичок або опанування нових. Причому для мозку немає різниці між цими випадками – він все одно має сформувати певну автоматичну поведінку у певному контексті. Власне, звичка є автоматичною відповіддю на якусь подію чи думку. Людина несвідомо формує сотні звичок протягом свого життя. І, як правило, навіть не пам’ятає, коли та чи інша поведінка почалась. Тому, з точки зору науки, у формуванні звичок немає нічого надскладного (інакше ми не змогли б робити це несвідомо). Типовий процес створення чи зміни звички складається з трьох кроків: - Обрати малу дію. «Більше займатись спортом» чи «харчуватись здоровіше» - це не малі дії. «Користуватись сходами замість ліфта» чи «починати ранок з овочевого смузі» - можуть ними вважатись. - «Прикріпити» нову дію до наявної звички. Наприклад, проходити зайвий кілометр кожного разу, коли ви йдете на прогулянку. Або випивати склянку води кожного ранку, коли ви заходите на кухню. - Нова дія має бути простою для вас, принаймні протягом першого тижня. Мозок має привчитися до нового, і для початку йому потрібно щонайменше 3-7 повторень без перерв. Щоб не забути практикуватись кожного дня, можна писати собі нотатки і лишати у місці, де ви точно їх побачите. Наприклад, для звички «користуватись сходами, а не ліфтом» можна причепити нотатку до ключів.  

З точки зору мозку, у формуванні звичок немає нічого надскладного - інакше ми не змогли б робити це несвідомо

  Ще одна частина новорічних обіцянок стосується історій про нас, які ми розповідаємо собі та іншим. Стійка зміна поведінки можлива, якщо змінити якусь із цих історій. Кожна людина має уявлення  про те, ким вона є і що для неї найважливіше. Історії відображають це і – хоча ми цього часто не помічаємо – визначають нашу поведінку, впливають на наші дії та рішення. Усвідомлюємо чи ні, але ми приймаємо такі рішення, щоб продовжувати відповідати нашим історіям про себе. Якщо ж ми прагнемо змінити певну поведінку (мова тут вже йде не про локальні звички, а про щось більш серйозне – скажімо, особистісні риси), то варто змінити одну зі своїх історій. Зробити це можна таким чином. - Запишіть історію про вас, у яку ви вірите зараз. Вона має стосуватись тієї поведінки, яку ви прагнете змінити. Наприклад, ви б хотіли навчитись рідше відчувати стрес. Напишіть реалістичну історію про те, чому для вас важко триматися подалі від стресу, або про те, що ви схильні драматизувати події. - Перепишіть історію, створивши нову. У наведеному прикладі це може бути історія про людину, яка цінує життя та знаходить час, аби попіклуватись про себе. Ця техніка здається надто простою, але існують дослідження, які доводять: подібне переписування історій може мати великий вплив на зміну поведінки. За матеріалами The Science of Why New Year's Resolutions Don't Work

kmbs live
20.11.2024 at 17:00
Новий подкаст: "Стратегічна гнучкість: як аналітичне мислення допомагає адаптуватись до мінливих умо ...
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...
31.07.2024 at 14:00
Human capital: finding and developing a team ...