A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
03.11.2020
880
4min
People. Leadership and management. Culture
[EN] З кожним роком стає дедалі очевиднішим: невизначеність є й буде нашою новою нормальністю. Нам потрібно не просто звикати до неї, а вчитися ефективно навігувати у цій невизначеності. Яка життєва та організаційна позиція буде найуспішнішою для управлінця у таких умовах?

[EN] Авторка: Олена Жильцова, керівниця програми Executive MBA kmbs Коли живеш у ситуації невизначеності та напруги, природна реакція – жити обережніше. Я наважуся запропонувати сучасним лідерам та управлінцям протилежну стратегію – жити сміливіше. Це магістральна думка, яку можна розшити на декілька підпунктів. По-перше, необхідно тримати очима майбутнє. Ми вміємо жити минулим, аналізувати зроблене, тоді екстраполювати позитивний досвід, намагатися розтиражувати його. Такий підхід видається логічним, послідовним, безпечним, ефективним. Щоправда, він не працює. Ми застрягаємо в теперішньому, особливо, коли ситуація стресова. Адже виникає тисяча несподіваних операційних питань, у вирішенні яких нам бачиться обов’язковим прийняти капітанську участь. Поточні запити, як і все одноклітинне, мають здатність швидко розмножуватися поділом. І, зрештою, ми потопаємо в щоденних клопотах. Звісно, управлінська рефлексія і операційна ефективність – надважливі. Та головне завдання топменеджера – встановлювати контакт з майбутнім. Хто буде нашим клієнтом, що буде нашим продуктом, якою буде модель нашого бізнесу завтра? Це, як на мене, має бути у фокусі!  

Ми вміємо жити минулим, аналізувати зроблене, тоді екстраполювати позитивний досвід, намагатися розтиражувати його - але це не працює

  Важливо підтримувати організаційну культуру пошуку та рішучих інновацій, а не просто локальних покращень. Варто говорити зі своїми командами про майбутнє. Працівники чують: світ не буде колишнім, безліч професій і мільйони робочих місць зникнуть, але з’являться нові ролі та технології. Як часто ми предметно, по-управлінські обговорюємо зі своїми людьми, у чому буде полягати їхня робота, їхня роль завтра? По-друге, варто думати не лише ширше, але й швидше. Один із важливих показників – TTM (Time to market) – час від народження ідеї до її реалізації. Який він у наших компаній? Пандемія показала, що ми здатні запустити віддалене навчання, онлайн-магазини, службу доставки, коаліцію ритейлерів регіону тощо за два тижні. Які переконання, процеси, структурні рішення, технології, персоналії потрібно перезавантажити в компанії, щоб це стало постійною швидкістю? То-третє, кожному СЕО раджу перетворитися на CLO (chief learning officer). Бізнес-модель майбутнього, оновленні ролі, імплементовані технології, світ-2030 потребуватимуть нових спроможностей. Як хардових, так і софтових. Важливо задумуватися, що це за спроможності та як їх розвивати на випередження. Важливо створювати середовище, відкрите до навчання та експериментів і водночас безпечне, в якому можна легко і швидко помилитися й не наразитися на атаку корпоративних «піраній». І завершальне. Потік інновацій, висока швидкість, постійне перезавантаження, невизначеність, яка стає новою визначеністю – виснажують. Утримувати ресурсний стан, життєстійкість команд стає непростим завданням. Це вимагає від топменеджерів нового рівня розуміння природи людини, емпатійності, емоційного інтелекту. Я б рекомендувала вписати це до плану розвитку кожного сучасного управлінця та лідера. Колонка була вперше опублікована на biz.liga.net

kmbs live
20.11.2024 at 17:00
Новий подкаст: "Стратегічна гнучкість: як аналітичне мислення допомагає адаптуватись до мінливих умо ...
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...
31.07.2024 at 14:00
Human capital: finding and developing a team ...