A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
05.12.2020
840
7min
People. Leadership and management. Culture
[EN] Пандемія не лише змінила наше робоче життя у короткостроковій перспективі, але й, імовірно, матиме серйозний довгостроковий вплив на те, як працюють люди й функціонують бізнеси. Про це свідчать результати дослідження, проведеного консалтинговою компанією McKinsey.

[EN] Дослідження проводилося у червні 2020-го. У ньому взяли учаcть 800 управлінців із різних сфер бізнесу. Половина респондентів працює в США, а решта – в Австралії, Канаді, Китаї, Франції, Німеччині, Індії, Іспанії та Великобританії. Опитані керівники представляли компанії різного розміру. Цифрове прискорення Перш за все, дослідники з’ясували, що з початку пандемії компанії прискорили цифровізацію та автоматизацію. Те, що раніше могло тривати місяці чи навіть роки, тепер вкладалося в тижні. Наприклад, 85% респондентів сказали, що їхні бізнеси дещо або значно пришвидшили впровадження технологій, які забезпечують цифрову взаємодію працівників (відеоконференції, спільний доступ до файлів тощо). Приблизно половина опитаних повідомила про прискорення цифровізації спілкування з клієнтами та продажу (електронна комерція, мобільні застосунки, чатботи). Приблизно 35% опікувалися діджиталізацією ланцюжків постачань, скажімо, перевели спілкування з постачальниками на цифрові платформи SCM (supply chain management, управління ланцюжком постачань). Також пришвидшилося впровадження технологій автоматизації (роботи, автономні транспортні засоби та програмне забезпечення, що базується на штучному інтелекті), хоча й не настільки, як діджиталізація. Для компаній цей тренд несе очевидну користь: автоматизація сприяє безконтактній взаємодії, а ще роботи не хворіють. Наприклад, під час пандемії American Eagle Outfitters почала використовувати роботів для сортування одягу на складах, щоб пришвидшити виконання онлайн-замовлень, яких стало більше. IBM помітила зростання попиту на Watson Assistant (помічника зі штучним інтелектом для створення чатботів та інших клієнтських сервісів) у другому кварталі 2020 року. А постачальники хмарних сервісів, зокрема Amazon і Alibaba, оголосили про плани суттєво збільшити інвестиції у цей напрям, бо очікують збільшення попиту.  

Пандемія показала, що компанії можуть впроваджувати нові технології швидше, ніж вони думали раніше

  Майже половина опитаних управлінців зазначають, що впровадження автоматизації у їхніх компаніях пришвидшилося помірно, а приблизно 20% кажуть про значне прискорення. Найбільше автоматизують бізнеси американці (83%) та індійці (70%). Найбільш активно впроваджують автоматизацію та штучний інтелект компанії, працівники яких масово перейшли на віддалену роботу з початком пандемії. Зокрема, 80% керівників організацій, які перевели більшість людей на дистанційну роботу, розповіли про поглиблення автоматизації – порівняно з 51% тих, чиї компанії перевели на відділену роботу лише невелику частину працівників. Дослідження показало, що більшість управлінців упевнені у здатності своїх компаній пережити буремні часи (82% – скоріше впевнені або дуже впевнені). Фахівці McKinsey роблять висновок: пандемія показала, що компанії можуть впроваджувати нові технології швидше, ніж вони думали раніше. Трансформація роботи До пандемії віддалена робота була не дуже поширеною, адже керівники непокоїлися через її негативний вплив на продуктивність та корпоративну культуру. Карантин виявив, що побоювання переважно не справдилися. І тепер чимало компаній планують збільшити кількість віддалених працівників – хоча й не настільки, як заявляли навесні. Варто врахувати, що чимало робіт вимагають фізичної присутності людини. Наприклад, у США 60% працівників не можуть перейти на віддалений формат. У менш економічно розвинених країнах ця частка ще вища. У різних сферах бізнесу 15% опитаних керівників сказали, що принаймні 10% їхніх працівників зможуть у майбутньому працювати віддалено два чи більше днів на тиждень. До пандемії таких управлінців було лише 8%. Втім, результати варіюються залежно від країни і сфери. Скажімо, у Великобританії та Німеччини на такий формат після пандемії згодні 20% керівників, а у Китаї – лише 4%. У IT-сфері – 34% (до пандемії – 22%). Можливість віддаленої роботи понад два дні на тиждень здається управлінцям менш привабливою: на це готові піти 7% респондентів.  

15% опитаних керівників сказали, що принаймні 10% їхніх працівників зможуть у майбутньому працювати віддалено два чи більше днів на тиждень. До пандемії таких управлінців було лише 8%

  Отже, компаніям треба готуватися до складнощів стосовно управління частково віддаленим робочим капіталом. Керівникам потрібно зрозуміти, для яких ролей найкраще підходить віддалений формат, а для яких ні, переосмислити робоче середовище й звичні способи виконання завдань. Через два роки приблизно 70% опитаних керівників очікують залучення більшої кількості тимчасових працівників та підрядників, ніж до пандемії. Особливо помітно це у сферах громадського харчування й гостинності, охорони здоров'я та соціальної допомоги. Однією з причин збільшення кількості тимчасових працівників є невизначеність щодо того, як розвиватиметься глобальна ситуація та як реагуватиме економіка. А іншою – бажання зменшити витрати. Пандемія вже сильно змінила спосіб виконання багатьох робіт, і зараз управлінці розмірковують – як отримати найбільшу вигоду від цих змін. Активна діджиталізація та автоматизація, підвищений попит на тимчасових працівників та готовність до віддаленого формату можуть допомогти бізнесам збільшити продуктивність, знизити витрати та стати стійкішими. За матеріалами mckinsey.com

kmbs live
20.11.2024 at 17:00
Новий подкаст: "Стратегічна гнучкість: як аналітичне мислення допомагає адаптуватись до мінливих умо ...
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...
31.07.2024 at 14:00
Human capital: finding and developing a team ...