A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
24.09.2019
718
5min
People. Leadership and management. Culture
[EN] Традиційна економіка, яка діє за принципом «беремо-виробляємо-викидаємо», дуже шкодить довкіллю, і все більше країн шукають їй альтернативу. Одна з них – так звана циркулярна економіка, або економіка замкненого циклу. Вона є частиною Четвертої промислової революції  і має на меті мінімізувати відходи та збільшити користь для суспільства.

[EN] Ключова ідея – змінити погляд на виробництво, перейшовши від традиційних лінійних моделей до нелінійних систем зі зворотним зв’язком, подібних до живих організмів. Циркулярна економіка базується на трьох принципах: - Зменшувати (в ідеалі - зводити до нуля) відходи та забруднення довкілля. - Використовувати обладнання і ресурси ефективно. - Відновлювати природні системи. Іншими словами, продукти, обладнання та інфраструктура мають знаходитись у використанні якомога довше, а відходи одних процесів – ставати сировиною для інших. Також цей підхід включає в себе використання відновлювальних джерел енергії та переробку вторинної сировини. Результатом має стати збільшення економічного, природного та соціального капіталу водночас. У січні 2012 року організація Ellen MacArthur Foundation опублікувала звіт про циркулярну економіку, який на її замовлення виконала компанія McKinsey. У ньому вперше розглядалися перспективи використання циркулярної моделі для бізнесу. Базуючись на дослідженні кейсів та аналізу економіки в цілому, автори звіту зробили висновок про значний потенціал цієї моделі для компаній Європейського союзу. За оцінками експертів, вона може допомогти виробничому сектору ЄС досягти щорічної економії у $630 млрд до 2025 року. Останніми роками чимало країн сфокусувалися на циркулярній моделі економіки. Скажімо, Китай просуває її на законодавчому рівні, а у Південній Кореї, Японії, Німеччині та Швейцарії існують концепції розвитку, які на ній базуються. Що стосується бізнесу, то багато компаній вже використовують циркулярний підхід. На цьогорічному Всесвітньому економічному форумі IKEA отримала відзнаку Accenture Strategy Award за здобутки у впровадженні принципів економіки замкненого циклу в операційній діяльності та дизайні.  Ось лише декілька кроків, які вже робить або планує незабаром реалізувати компанія: відмова від одноразового пластику, доставка з нульовими викидами, інвестиції у переробку пластику, використання меншого обсягу первинної сировини, більш розумне використання ресурсів, створення таких продуктів, які можна ремонтувати, повторно використовувати чи продавати, знаходити їм інше призначення тощо.  

У циркулярній економіці продукти, обладнання та інфраструктура мають знаходитись у використанні якомога довше, а відходи одних процесів – ставати сировиною для інших

  Минулого тижня італійська студія дизайну Carlo Ratti Association представила прототип сокового бару, який перетворює шкірки від апельсинів на стаканчики з біопластику за допомогою 3D-принтера.  Ця конструкція - три метри заввишки – вичавлює сік, а залишки висушує, подрібнює та змішує з полілактозною кислотою, щоб зрештою отримати біопластик. З нього виготовляє стаканчики, з яких можна пити сік. Цей проєкт Feel the Peel, який являє собою приклад виробництва без відходів, був створений спільно з глобальною енергетичною компанією Eni. Ще одна цікава ініціатива, яка ілюструє концепт циркулярної економіки, належить американському сайту ThredUp, де продають вживаний одяг. У серпні поточного року цей ресурс запропонував продавцям взяти участь у проєкті, який має на меті залучити більше клієнтів. Інтегруючи досвід перепродажу та роздрібної торгівлі, компанія, у тому числі, організовуватиме для партнерів-продавців тимчасові магазини. ThredUp планує розширення, тому нещодавно оголосила про початок нового раунду фінансування на $175 млн. Повторне використання, переробка та інші складові циркулярної економіки – важливий тренд останніх років. Тому споживачі очікують від компаній нових продуктів та ініціатив, які допомагатимуть зберігати довкілля. А для бізнесу це не тільки можливість покращити репутацію, але й підвищити ефективність використання ресурсів та виробництва.

kmbs live
20.11.2024 at 17:00
Новий подкаст: "Стратегічна гнучкість: як аналітичне мислення допомагає адаптуватись до мінливих умо ...
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...
31.07.2024 at 14:00
Human capital: finding and developing a team ...