A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
30.09.2020
1215
5min
People. Leadership and management. Culture
[EN] У кожного бізнесу є власний набір чинників, які впливають на результат (наприклад, на обсяг продажу). Але мало хто їх формалізує, натомість найчастіше рішення приймаються інтуїтивно. Але в умовах безперервних змін покладатися на інтуїцію стає дедалі важче. Для того щоб бізнес ефективно працював, потрібно постійно аналізувати дані та прогнозувати. Адже якщо ти не вмієш щось вимірювати, то ти не можеш цим управляти. Вихід – у використанні методів бізнес-аналітики, зокрема, економетричних та оптимізаційних моделей.

[EN] Автор: Євген Пенцак, керівник програми MBAF kmbs Прогноз не є цінним сам собою. Компанії потрібно розуміти, навіщо він їй – наприклад, для збільшення прибутку, який, зі свого боку, впливає на вартість бізнесу. Отже, аналітика дозволяє концентрувати зусилля менеджменту для досягнення довгострокових стратегічних цілей. За останні роки світ сильно змінився: раніше інформація за минулі роки могла слугувати основою для побудови прогнозів, зараз – вже ні. Нові віруси, кібератаки чи якісь інші загрози, які чекають на нас у майбутньому, виводитимуть компанії зі стану стійкості. І ті організації, які виявляються не готовими, можуть піти на дно. Має суттєво збільшитися частота збору інформації, потрібні хмарні технології. Одна з компаній, що спеціалізується на хмарних технологіях, нещодавно виходила на IPO – й її акції зросли удвічі у перший же день торгів. Це показує потребу у цих технологіях для бізнес-аналізу. Вже не можна уявити компанію майбутнього, яка б не мала безперервного процесу збору, обробки інформації та перетворення її на управлінські висновки. Дуже часто топменеджери вже розуміють, що їм потрібна бізнес-аналітика, але не знають, з чого почати. Особливо в Україні, де ці компетенції донедавна ніхто не розвивав. Ми багато кажемо про великі дані, штучний інтелект тощо, але за цим нічого не стоїть. Якщо у нас немає базової бізнес-аналітики – то, звичайно, не буде й її просунутого рівня на кшталт хмарних технологій та big data. Тому починати потрібно з базової бізнес-аналітики, тобто використання економетричного аналізу,  оптимізаційних та інвестиційних моделей. Наприклад, існує модель оцінки функції попиту, яка передбачає, що на попит впливають цінові та нецінові фактори. І компанії варто використати цю економетричну модель, щоб відкалібрувати її та визначити – як ці фактори і з якою силою впливають на її продаж. Це відбувається за допомогою спеціального програмного забезпечення на кшталт STATA. У ньому «зашиті» сотні різних актуальних спеціалізованих моделей, що допомагають приймати різноманітні управлінські рішення. Насправді Україна є досить технічно розвиненою країною, але у нас є проблема зі зв’язком між IT та потребами компаній. Я вважаю, що цей місток мають будувати саме бізнес-аналітики. Зараз на ринку можна знайти чимало варіантів програмного забезпечення, яке здатне порахувати практично все, що завгодно. Воно доступно для українських компаній, але їм бракує розуміння – а навіщо це нам? Чого я хочу досягти: збільшити продаж, ринкову частку тощо? І вже від цього відштовхуватися, визначаючи – які дані треба збирати. Власне, сутність менеджменту ХХІ століття – не тільки у вирішенні проблем, а й у їх постановці. Наступним кроком топменеджменту потрібно поспілкуватися із бізнес-аналітиками. Великі компанії можуть собі дозволити власний аналітичний відділ, інші – можуть віддати аналітику на аутсорс. Головне, що аналітики мають розуміти: з якими проблемами стикаються управлінці, відповіді на які запитання вони хочуть мати, якими є бізнес-процеси компанії. В залежності від цього аналітик підбере відповідну модель, яка генеруватиме прогноз та допомагатиме приймати певні рішення, і зрозуміє – які дані, де та як збирати, поставить завдання дата-сайнтисту. А дата-сайнтист «почистить» дані, відкалібрує модель та запустить її в роботу. Усе вищесказане не означає, що управлінцю вже не потрібна інтуїція. Але варто розуміти, що вона являє собою лише одну з моделей реальності – ту, яка знаходиться у нас в голові. Бізнес-аналітика дозволяє використати на додачу до інтуїції ще й інші моделі, і це підвищує якість ухвалених управлінських рішень. Стаття вперше вийшла на nv.ua

kmbs live
20.11.2024 at 17:00
Новий подкаст: "Стратегічна гнучкість: як аналітичне мислення допомагає адаптуватись до мінливих умо ...
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...
31.07.2024 at 14:00
Human capital: finding and developing a team ...